Tipus de web corporatives. Quina necessites?
QUÈ ÉS UNA PÀGINA WEB CORPORATIVA?
A dia d’avui existeix una gran varietat de tipus de pàgines web, totes elles amb diferents funcionalitats i amb una finalitat concreta. En aquesta publicació volem detallar les característiques d’una de les tipologies més demandades, les pàgines corporatives. Esperem que la nostra clasificació us ajudi a decidir si és el tipus de pàgina que necessita el vostre negoci/projecte.
A trets generals, podem dir que les pàgines web corporatives són aquelles que tenen com a finalitat donar informació d’una empresa, projecte o persona. Habitualment són utilitzades per marques que acaben d’entrar dins el món digital i que volen mostrar qui són, què ofereixen i com es pot contactar amb elles o per empreses que no requereixen d’una gran plataforma d’interacció.
Partint d’aquestes generalitats, quines opcions tenim?
QUINS TIPUS DE PÀGINES CORPORATIVES EXISTEIXEN?
Primer de tot, cal tenir en compte que independentment del tamany i del nombre de pàgines de la web, qualsevol pàgina corporativa es pot millorar i engrandir amb noves funcionalitats segons les nostres necessitats.
En seria un exemple la creació d’una pàgina web informativa que contingui un blog.
1.-WEB CORPORATIVA BÀSICA
Considerem pàgina corporativa bàsica aquella que no conté cap més tipus de funcionalitat que s’aparti de donar informació de l’empresa/projecte.
La majoria d’elles inclouen informació de l’empresa, l’equip, els serveis, etc. En cap cas permetran compres ni reserves.
El blog és una funcionalitat extra que es pot agregar a qualsevol tipus de pàgina web i que n’incrementa exponencialment el posicionament.
És la teva opció si…
Només necessites donar informació genèrica de la teva empresa i vols la web com a carta de presentació.
No tens temps o no vols pagar per a gestionar un sistema de reserva o compres
El teu sector es mou més per contactes directes que pel món online.
2.-WEB AMB SISTEMA DE PRE-RESERVA
Es tracta de webs corporatives bàsiques que afegeixen al seu contingut formularis de pre-reserva. Aquests formularis no es tracten de reserves i compres en ferm si no que l’empresa serà l’encarregada de posar-se en contacte amb el client i respondre a la seva petició.
Si voleu visitar una pàgina d’aquest tipus per veure’n el seu funcionament podeu accedir des del nostre portfoli a la pàgina del Jordi Rovira Guia.
És la teva opció si…
Tens una empresa de serveis i vols intentar capturar clients des de l’àmbit online.
No vols oferir la compra directe perquè els teus serveis depenen de factors externs (ex: meteo, nivell de coneixaments d’un client, variacions d’ocupació,…)
Vols oferir un servei molt més personalitzat als teus clients.
3.-PORTFOLI
Aquest tipus de web té la finalitat de mostrar als clients els treballs o projectes realitzats per una empresa, és a dir es basa en els exemples. Aquesta opció permet als possibles clients tenir una idea de com treballa l’empresa que estan buscant o quins resultats se’n pot esperar.
Segons les necessitats d’una empresa/projecte/persona es poden trobar moltes formes de mostrar un portfoli: com una web única, com un complement a una web corporativa bàsica o com a complement d’una pàgina on efectuar pre-reserves.
És la teva opció si…
Els teus serveis o tasques realitzats són molt importants alhora de vendre.
Formes part d’un sector visual: fotògrafia, disseny, art, etc.
POSTS RELACIONATS:
EL CONTINGUT DEL BLOG:
Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!
XARXES SOCIALS
QUÈ ÉS UNA PÀGINA WEB CORPORATIVA?
A dia d’avui existeix una gran varietat de tipus de pàgines web, totes elles amb diferents funcionalitats i amb una finalitat concreta. En aquesta publicació volem detallar les característiques d’una de les tipologies més demandades, les pàgines corporatives. Esperem que la nostra clasificació us ajudi a decidir si és el tipus de pàgina que necessita el vostre negoci/projecte.
A trets generals, podem dir que les pàgines web corporatives són aquelles que tenen com a finalitat donar informació d’una empresa, projecte o persona. Habitualment són utilitzades per marques que acaben d’entrar dins el món digital i que volen mostrar qui són, què ofereixen i com es pot contactar amb elles o per empreses que no requereixen d’una gran plataforma d’interacció.
Partint d’aquestes generalitats, quines opcions tenim?
QUINS TIPUS DE PÀGINES CORPORATIVES EXISTEIXEN?
Primer de tot, cal tenir en compte que independentment del tamany i del nombre de pàgines de la web, qualsevol pàgina corporativa es pot millorar i engrandir amb noves funcionalitats segons les nostres necessitats.
En seria un exemple la creació d’una pàgina web informativa que contingui un blog.
1.-WEB CORPORATIVA BÀSICA
Considerem pàgina corporativa bàsica aquella que no conté cap més tipus de funcionalitat que s’aparti de donar informació de l’empresa/projecte.
La majoria d’elles inclouen informació de l’empresa, l’equip, els serveis, etc. En cap cas permetran compres ni reserves.
El blog és una funcionalitat extra que es pot agregar a qualsevol tipus de pàgina web i que n’incrementa exponencialment el posicionament.
És la teva opció si…
Només necessites donar informació genèrica de la teva empresa i vols la web com a carta de presentació.
No tens temps o no vols pagar per a gestionar un sistema de reserva o compres
El teu sector es mou més per contactes directes que pel món online.
2.-WEB AMB SISTEMA DE PRE-RESERVA
Es tracta de webs corporatives bàsiques que afegeixen al seu contingut formularis de pre-reserva. Aquests formularis no es tracten de reserves i compres en ferm si no que l’empresa serà l’encarregada de posar-se en contacte amb el client i respondre a la seva petició.
Si voleu visitar una pàgina d’aquest tipus per veure’n el seu funcionament podeu accedir des del nostre portfoli a la pàgina del Jordi Rovira Guia.
És la teva opció si…
Tens una empresa de serveis i vols intentar capturar clients des de l’àmbit online.
No vols oferir la compra directe perquè els teus serveis depenen de factors externs (ex: meteo, nivell de coneixaments d’un client, variacions d’ocupació,…)
Vols oferir un servei molt més personalitzat als teus clients.
3.-PORTFOLI
Aquest tipus de web té la finalitat de mostrar als clients els treballs o projectes realitzats per una empresa, és a dir es basa en els exemples. Aquesta opció permet als possibles clients tenir una idea de com treballa l’empresa que estan buscant o quins resultats se’n pot esperar.
Segons les necessitats d’una empresa/projecte/persona es poden trobar moltes formes de mostrar un portfoli: com una web única, com un complement a una web corporativa bàsica o com a complement d’una pàgina on efectuar pre-reserves.
És la teva opció si…
Els teus serveis o tasques realitzats són molt importants alhora de vendre.
Formes part d’un sector visual: fotògrafia, disseny, art, etc.
POSTS RELACIONATS:
Concepte de packaging i classificació
Tipus d’Isotips i exemples coneguts
Tipus de logotips. Quin he d’escollir?
Tipus de branding. Escull una estratègia
Branding, significat i importancia
Importancia del manteniment web
Com fer una landing page exitosa
Que és una landing page i els seus tipus.
EL CONTINGUT DEL BLOG:
Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!