La importància de tenir un blog
LA TERCERA CAMA D’UN NEGOCI?
Els blogs són una eina clau dins l’estratègia digital de qualsevol empresa. Ja siguis una gran empresa, una pyme o un autònom/freelance et convé saber els trets que fan del blog un puntal indispensable pel teu projecte.
1.-GRAN CANAL DE DIFUSIÓ
Estudis indiquen que 3/4 parts dels usuaris d’internet llegeixen de forma eventual publicacions realitzades dins de blogs.
Si tenim en compte que el 2022 a nivell mundial el total d’usuaris d’internet ascendeix a més de 5.000 milions, les 3/4 parts són moltíssimes persones.
És per aquest motiu que durant l’última dècada el blog forma part de les principals estratègies de màrqueting.
2.-ELS CLIENTS BUSQUEN INFORMACIÓ
Qualsevol usuari d’internet en algún moment busca informació a través dels buscadors. Ho fan per no sentir-se lligats a un determinat especialista, per adquirir coneixaments de forma gratuïta, per aclarir dubtes o per estar al dia de totes les novetats.
Si la nostra empresa aporta informació de qualitat dins del sector, és molt possible que els clients que ens trobin ens recordin o ens califiquin com a empresa destacada.
3-AUGMENT DEL TRÀFIC A LA WEB I POSICIONAMENT
Lliguem aquests dos conceptes perquè el fet que augmentin les visites a una web, fa que la pàgina augmenti la notorietat i que afecti al posicionament d’una web dins els buscadors.
Les estadístiques determinen que un blog ben gestionat augmenta un 55% les visites a una web, fet que augmenta alhora i de forma directe les possibilitats de venta.
4-EL COST
Portar a terme una estratègia de màrqueting a porta freda a través del contacte directe amb el client, comporta un elevat cost tant de diners com, sobretot, de temps.
Els blogs poden ser la porta d’entrada a qualsevol estratègia digital. Un cop posada en marxa, aquesta es pot realitzar, si es desitja, de forma permanent i automatitzada, de manera que els costos disminueixen dràsticament.
5-RECONEIXAMENT DE MARCA
La web és la cara digital del teu negoci. Els clients que hi entren no tenen l’opció d’un dependent, recepcionista o especialista que els atengui a no ser que interactuin a la pàgina demanant informació o trucant.
A l’actualitat s’estan portant a terme diverses estratègies de chat online, per poder millorar aquest aspecte de l’atenció al client.
Els blogs permeten a l’usuari conèixer la importància i la personalitat d’una marca/empresa. Si a través del blog s’aconsegueix que el client s’interessi, molt possiblement ens tindrà presents en un futur.
6-FÀCILMENT ORGANITZABLES
Les característiques actuals de qualsevol blog, permeten a l’usuari trobar contingut de forma fàcil.
Els blogs resten temps d’espera als clients, aquests no s’impacienten per trobar les respostes als seus dubtes i obtenen online i de forma automàtica, tota la informació que necessiten, i de passada, tots els continguts relacionats que li poden interessar.
RESUMINT…
Si ja t’has decidit a posar en pràctica aquesta estratègia tot i sabent que és una eina que comporta una dedicació, pots començar per informar-te de quines possibilitats tens alhora de fer un blog.
Al post «Quins tipus de blog existeixen?» t’expliquem de manera clara els formats de blog que pot adquirir el teu projecte.
Tens dubtes?
Contacta’ns i et guiarem perquè obtinguis la millor opció!
POSTS RELACIONATS:
EL CONTINGUT DEL BLOG:
Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!
XARXES SOCIALS
LA TERCERA CAMA D’UN NEGOCI?
Els blogs són una eina clau dins l’estratègia digital de qualsevol empresa. Ja siguis una gran empresa, una pyme o un autònom/freelance et convé saber els trets que fan del blog un puntal indispensable pel teu projecte.
1.-GRAN CANAL DE DIFUSIÓ
Estudis indiquen que 3/4 parts dels usuaris d’internet llegeixen de forma eventual publicacions realitzades dins de blogs.
Si tenim en compte que el 2022 a nivell mundial el total d’usuaris d’internet ascendeix a més de 5.000 milions, les 3/4 parts són moltíssimes persones.
És per aquest motiu que durant l’última dècada el blog forma part de les principals estratègies de màrqueting.
2.-ELS CLIENTS BUSQUEN INFORMACIÓ
Qualsevol usuari d’internet en algún moment busca informació a través dels buscadors. Ho fan per no sentir-se lligats a un determinat especialista, per adquirir coneixaments de forma gratuïta, per aclarir dubtes o per estar al dia de totes les novetats.
Si la nostra empresa aporta informació de qualitat dins del sector, és molt possible que els clients que ens trobin ens recordin o ens califiquin com a empresa destacada.
3-AUGMENT DEL TRÀFIC A LA WEB I POSICIONAMENT
Lliguem aquests dos conceptes perquè el fet que augmentin les visites a una web, fa que la pàgina augmenti la notorietat i que afecti al posicionament d’una web dins els buscadors.
Les estadístiques determinen que un blog ben gestionat augmenta un 55% les visites a una web, fet que augmenta alhora i de forma directe les possibilitats de venta.
4-EL COST
Portar a terme una estratègia de màrqueting a porta freda a través del contacte directe amb el client, comporta un elevat cost tant de diners com, sobretot, de temps.
Els blogs poden ser la porta d’entrada a qualsevol estratègia digital. Un cop posada en marxa, aquesta es pot realitzar, si es desitja, de forma permanent i automatitzada, de manera que els costos disminueixen dràsticament.
5-RECONEIXAMENT DE MARCA
La web és la cara digital del teu negoci. Els clients que hi entren no tenen l’opció d’un dependent, recepcionista o especialista que els atengui a no ser que interactuin a la pàgina demanant informació o trucant.
A l’actualitat s’estan portant a terme diverses estratègies de chat online, per poder millorar aquest aspecte de l’atenció al client.
Els blogs permeten a l’usuari conèixer la importància i la personalitat d’una marca/empresa. Si a través del blog s’aconsegueix que el client s’interessi, molt possiblement ens tindrà presents en un futur.
6-FÀCILMENT ORGANITZABLES
Les característiques actuals de qualsevol blog, permeten a l’usuari trobar contingut de forma fàcil.
Els blogs resten temps d’espera als clients, aquests no s’impacienten per trobar les respostes als seus dubtes i obtenen online i de forma automàtica, tota la informació que necessiten, i de passada, tots els continguts relacionats que li poden interessar.
RESUMINT…
Si ja t’has decidit a posar en pràctica aquesta estratègia tot i sabent que és una eina que comporta una dedicació, pots començar per informar-te de quines possibilitats tens alhora de fer un blog.
Al post «Quins tipus de blog existeixen?» t’expliquem de manera clara els formats de blog que pot adquirir el teu projecte.
Tens dubtes?
Contacta’ns i et guiarem perquè obtinguis la millor opció!
POSTS RELACIONATS:
Concepte de packaging i classificació
Tipus d’Isotips i exemples coneguts
Tipus de logotips. Quin he d’escollir?
Tipus de branding. Escull una estratègia
Branding, significat i importancia
Importancia del manteniment web
Com fer una landing page exitosa
Que és una landing page i els seus tipus.
EL CONTINGUT DEL BLOG:
Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!