Views: 11680525 words2,6 min read

Concepte de packaging i classificació

Podem definir el packaging com el conjunt d’elements que conformen l’envoltori i embalatge d’un producte, així com tots els seus elements protectors.

El disseny de packaging és conegut i utilitzat en totes les grans empreses, però a petita escala o en petits negocis sovint s’utilitza però se’n desconeix el significat i la importància.

Cada vegada és més habitual utilitzar aquest element comm a diferenciador davant de la competència. Segurament tothom ha vist a les xarxes socials algun video amb una persona desfent els paquets que reben (UNBOXING). Aquest moment és clau per lluïr un bon packaging ja que contribuirà amb el reconeixement de marca.

TIPUS DE PACKAGING SEGONS EMBALATGE

Segons la funció que realitza un embalatge el packaging es pot classificar en:

1.-PACKAGING PRIMARI

Format pels elements/envolotris que estan en contacte directe amb el producte.

Exemples:

  • Brics, ampolles, llaunes, bosses, etc.

2.-PACKAGING SECUNDARI

Són els embalatges primaris i contenen varis productes al seu interior. Amb els exemples es veurà més clar…

Exemples:

  • Caixa que conté diversos brics al seu interior

3.-PACKAGING TERCIARI

Es tracta dels envoltoris més exteriors i resistents.

Exemples:

  • Caixa o bossa per als enviaments.

ASPECTES A TENIR EN COMPTE ALHORA DE DISSENYAR UN BON PACKAGING

Alhora de dissenyar l’envoltori d’un producte s’han de tenir en compte un seguit de variables:

1.-ÀMBIT DE MARCA

Exemples:

  • Quina identitat corporativa té la marca?
  • Disposen d’una guia d’identitat corporativa?
  • El disseny pot ser específic per una campanya tot i guardar els cànons estètics?
  • Quins valors vol transmetre tant el producte com la marca?

2.-ÀMBIT COMERCIAL

Exemples:

  • Qui serà el client objectiu del producte?
  • Per quin medi es fa la difusió i publicitat?
  • El producte forma part d’una gama?
  • Hi ha algun altre producte de la gama en marqui l’estètica?
  • S’ha posat a la venda amb anterioritat? Si es així, com s’havia dissenyat el packaging? Ha funcionat? Quins aspectes se’n poden millorar?
  • Quin tipus de material és el producte?

3.- ÀMBIT LEGAL

Exemples:

  • Quines dades han d’aparèixer al packaging per complir amb les lleis vigents?
  • Hi ha algún altre aspecte legal que influeixi (per exemple el material amb el qual s’ha d’envasar)?

4.- ÀMBIT DE TRANSPORT I VENDA

Exemples:

  • Per quin medi es farà la distribució?
  • El producte corre perill durant els trajectes?
  • El producte haurà d’estar emmagatzemat durant temps?
  • Ha d’estar exposat al punt de venda? Si és així, requereix d’algún tipus d’expositor específic?
  • El producte s’ofereix en el punt de venda en versió de prova?

RESUMINT…

Ara ja et pots fer una idea més acurada de tot el què implica el·laborar un envoltori i els aspectes bàsics que influeixen en el disseny d’un bon packaging. T’hauràs adonat també que no és fàcil analitzar totes les variables que hi tenen a veure, és per aquest motiu que la majoria de marques aposten per les recomanacions de professionals. 

Si necessites algú que t’ajudi en aquest aspecte tant important de la venta, pots consultar-nos i estudiarem el teu cas de forma personal.

SOM-HI? ▶
SOM-HI? ▶

POSTS RELACIONATS:

EL CONTINGUT DEL BLOG:

Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!

MÉS INFORMACIÓ
MÉS INFORMACIÓ

XARXES SOCIALS

Podem definir el packaging com el conjunt d’elements que conformen l’envoltori i embalatge d’un producte, així com tots els seus elements protectors.

El disseny de packaging és conegut i utilitzat en totes les grans empreses, però a petita escala o en petits negocis sovint s’utilitza però se’n desconeix el significat i la importància.

Cada vegada és més habitual utilitzar aquest element comm a diferenciador davant de la competència. Segurament tothom ha vist a les xarxes socials algun video amb una persona desfent els paquets que reben (UNBOXING). Aquest moment és clau per lluïr un bon packaging ja que contribuirà amb el reconeixement de marca.

TIPUS DE PACKAGING SEGONS EMBALATGE

Segons la funció que realitza un embalatge el packaging es pot classificar en:

1.-PACKAGING PRIMARI

Format pels elements/envolotris que estan en contacte directe amb el producte.

Exemples:

  • Brics, ampolles, llaunes, bosses, etc.

2.-PACKAGING SECUNDARI

Són els embalatges primaris i contenen varis productes al seu interior. Amb els exemples es veurà més clar…

Exemples:

  • Caixa que conté diversos brics al seu interior

3.-PACKAGING TERCIARI

Es tracta dels envoltoris més exteriors i resistents.

Exemples:

  • Caixa o bossa per als enviaments.

ASPECTES A TENIR EN COMPTE ALHORA DE DISSENYAR UN BON PACKAGING

Alhora de dissenyar l’envoltori d’un producte s’han de tenir en compte un seguit de variables:

1.-ÀMBIT DE MARCA

Exemples:

  • Quina identitat corporativa té la marca?
  • Disposen d’una guia d’identitat corporativa?
  • El disseny pot ser específic per una campanya tot i guardar els cànons estètics?
  • Quins valors vol transmetre tant el producte com la marca?

2.-ÀMBIT COMERCIAL

Exemples:

  • Qui serà el client objectiu del producte?
  • Per quin medi es fa la difusió i publicitat?
  • El producte forma part d’una gama?
  • Hi ha algun altre producte de la gama en marqui l’estètica?
  • S’ha posat a la venda amb anterioritat? Si es així, com s’havia dissenyat el packaging? Ha funcionat? Quins aspectes se’n poden millorar?
  • Quin tipus de material és el producte?

3.- ÀMBIT LEGAL

Exemples:

  • Quines dades han d’aparèixer al packaging per complir amb les lleis vigents?
  • Hi ha algún altre aspecte legal que influeixi (per exemple el material amb el qual s’ha d’envasar)?

4.- ÀMBIT DE TRANSPORT I VENDA

Exemples:

  • Per quin medi es farà la distribució?
  • El producte corre perill durant els trajectes?
  • El producte haurà d’estar emmagatzemat durant temps?
  • Ha d’estar exposat al punt de venda? Si és així, requereix d’algún tipus d’expositor específic?
  • El producte s’ofereix en el punt de venda en versió de prova?

RESUMINT…

Ara ja et pots fer una idea més acurada de tot el què implica el·laborar un envoltori i els aspectes bàsics que influeixen en el disseny d’un bon packaging. T’hauràs adonat també que no és fàcil analitzar totes les variables que hi tenen a veure, és per aquest motiu que la majoria de marques aposten per les recomanacions de professionals. 

Si necessites algú que t’ajudi en aquest aspecte tant important de la venta, pots consultar-nos i estudiarem el teu cas de forma personal.

SOM-HI? ▶
SOM-HI? ▶

POSTS RELACIONATS:

  • Concepte de packaging i classificació

    Views: 116802,6 min read
  • Tipus d’Isotips i exemples coneguts

    Views: 116552,2 min read
  • Tipus de logotips. Quin he d’escollir?

    Views: 116321,6 min read
  • Tipus de branding. Escull una estratègia

    Views: 116813,5 min read
  • Branding, significat i importancia

    Views: 116201,3 min read
  • Importancia del manteniment web

    Views: 116105,6 min read
EL CONTINGUT DEL BLOG:

Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!

MÉS INFORMACIÓ ▶
MÉS INFORMACIÓ ▶

XARXES SOCIALS