Views: 11538434 words2,2 min read

Tipus d’Isotips i exemples coneguts

Com vàrem comentar al post «Tipus de logotips. Quin escollir?«, els isotips estan formats per un símbol, dibuix o figura que representa una marca.

Aquest gràfic treballa de forma totalment individual.

QUAN S’UTILITZA UN ISOTIP?

Perquè un isotip funcioni correctament ha de ser reconegut pels consumidors. Per aquesta raó no és aconsellable en empreses en procés de creixament. El millor si tens una pyme i et captiva la idea de que la teva marca es reconegui pel simbol és que mentre l’empresa creixi utilitzis el símbol aompanyat del text/nom de la marca.

QUINS TIPUS D’ISOTIP EXISTEIXEN?

Podem diferenciar dos grans grups: els pictogràfics, representats per un símbol representatiu, o els tipogràfics, formats per lletres o trossos de paraules.

Dins d’aquests dos grans grups els podem dividir en:

1.-PICTOGRAMES

Una imatge, símbol o dibuix icònic o representatiu de la marca. Pot fer referència a la mateixa marca, a un concepte que la marca vulgui expressar, etc.

Exemples:

  • Apple (poma), Twitter (ocell), Lacoste (cocodril), PlayBoy (conill), Renault (rombe),…

2.-MONOGRAMES

Utilitza les inicials del nom d’una marca. És molt habitual el seu ús quan el nom de la marca és extens o està constituit per vàries paraules i es vol simplificar per millorar-ne la difusió.

Exemples:

  • Play Station, LG

3.-ANAGRAMES

Es tracta de la fusió de síl·labes o contraccions del nom d’una marca. Igual que en el cas dels monogrames és molt utilitzat quan el nom d’aquesta és llarg.

Exemples:

  • Inditex (Indústrias del diseño textil)
  • Renfe (Red Nacional de Ferrocarriles Españoles)

4.-SIGLAS

Fa ús de la primera lletra de les paraules que componen el nom.

Exemples:

  • HBO (Home Box Office)
  • CNN (Cable News Network)

5.-INICIAL

Utilitza la primera lletra del nom d’una marca.

Exemples:

  • M (Mc Donalds)
  • F (Facebook)
  • P (Pinterest)

6.- FIRMA

Format habitualment per la firma dels fundadors d’una marca o una actualització d’aquestes.

Exemples:

  • Walt Disney
  • Pepe Jeans
  • Fender

RESUMINT…

La creació d’un logotip/isotip memorable no és una elecció fàcil. És important deixar-se guiar per l’experiència de professionals que sabran trobar la millor manera per fer destacar el nom d’una marca.

Els professioals que ens dediquem a aquest àmbit, analitzem varis factors com els valors d’un projecte, la facilitat per recordar un símbol, els clients objectius d’una marca, la història d’aquesta, etc.

Si necessites que des del nostre estudi t’ajudem a crear una marca emblemàtica, contacta’ns! Estarem encantats de dedicar-nos a allò que més ens agrada!

T’AJUDEM? ▶
T’AJUDEM? ▶

POSTS RELACIONATS:

EL CONTINGUT DEL BLOG:

Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!

MÉS INFORMACIÓ
MÉS INFORMACIÓ

XARXES SOCIALS

Com vàrem comentar al post «Tipus de logotips. Quin escollir?«, els isotips estan formats per un símbol, dibuix o figura que representa una marca.

Aquest gràfic treballa de forma totalment individual.

QUAN S’UTILITZA UN ISOTIP?

Perquè un isotip funcioni correctament ha de ser reconegut pels consumidors. Per aquesta raó no és aconsellable en empreses en procés de creixament. El millor si tens una pyme i et captiva la idea de que la teva marca es reconegui pel simbol és que mentre l’empresa creixi utilitzis el símbol aompanyat del text/nom de la marca.

QUINS TIPUS D’ISOTIP EXISTEIXEN?

Podem diferenciar dos grans grups: els pictogràfics, representats per un símbol representatiu, o els tipogràfics, formats per lletres o trossos de paraules.

Dins d’aquests dos grans grups els podem dividir en:

1.-PICTOGRAMES

Una imatge, símbol o dibuix icònic o representatiu de la marca. Pot fer referència a la mateixa marca, a un concepte que la marca vulgui expressar, etc.

Exemples:

  • Apple (poma), Twitter (ocell), Lacoste (cocodril), PlayBoy (conill), Renault (rombe),…

2.-MONOGRAMES

Utilitza les inicials del nom d’una marca. És molt habitual el seu ús quan el nom de la marca és extens o està constituit per vàries paraules i es vol simplificar per millorar-ne la difusió.

Exemples:

  • Play Station, LG

3.-ANAGRAMES

Es tracta de la fusió de síl·labes o contraccions del nom d’una marca. Igual que en el cas dels monogrames és molt utilitzat quan el nom d’aquesta és llarg.

Exemples:

  • Inditex (Indústrias del diseño textil)
  • Renfe (Red Nacional de Ferrocarriles Españoles)

4.-SIGLAS

Fa ús de la primera lletra de les paraules que componen el nom.

Exemples:

  • HBO (Home Box Office)
  • CNN (Cable News Network)

5.-INICIAL

Utilitza la primera lletra del nom d’una marca.

Exemples:

  • M (Mc Donalds)
  • F (Facebook)
  • P (Pinterest)

6.- FIRMA

Format habitualment per la firma dels fundadors d’una marca o una actualització d’aquestes.

Exemples:

  • Walt Disney
  • Pepe Jeans
  • Fender

RESUMINT…

La creació d’un logotip/isotip memorable no és una elecció fàcil. És important deixar-se guiar per l’experiència de professionals que sabran trobar la millor manera per fer destacar el nom d’una marca.

Els professioals que ens dediquem a aquest àmbit, analitzem varis factors com els valors d’un projecte, la facilitat per recordar un símbol, els clients objectius d’una marca, la història d’aquesta, etc.

Si necessites que des del nostre estudi t’ajudem a crear una marca emblemàtica, contacta’ns! Estarem encantats de dedicar-nos a allò que més ens agrada!

T’AJUDEM? ▶
T’AJUDEM? ▶

POSTS RELACIONATS:

  • Concepte de packaging i classificació

    Views: 115622,6 min read
  • Tipus d’Isotips i exemples coneguts

    Views: 115382,2 min read
  • Tipus de logotips. Quin he d’escollir?

    Views: 115251,6 min read
  • Tipus de branding. Escull una estratègia

    Views: 115753,5 min read
  • Branding, significat i importancia

    Views: 115161,3 min read
  • Importancia del manteniment web

    Views: 115535,6 min read
EL CONTINGUT DEL BLOG:

Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!

MÉS INFORMACIÓ ▶
MÉS INFORMACIÓ ▶

XARXES SOCIALS