Tipus d’Isotips i exemples coneguts
Com vàrem comentar al post «Tipus de logotips. Quin escollir?«, els isotips estan formats per un símbol, dibuix o figura que representa una marca.
Aquest gràfic treballa de forma totalment individual.
QUAN S’UTILITZA UN ISOTIP?
Perquè un isotip funcioni correctament ha de ser reconegut pels consumidors. Per aquesta raó no és aconsellable en empreses en procés de creixament. El millor si tens una pyme i et captiva la idea de que la teva marca es reconegui pel simbol és que mentre l’empresa creixi utilitzis el símbol aompanyat del text/nom de la marca.
QUINS TIPUS D’ISOTIP EXISTEIXEN?
Podem diferenciar dos grans grups: els pictogràfics, representats per un símbol representatiu, o els tipogràfics, formats per lletres o trossos de paraules.
Dins d’aquests dos grans grups els podem dividir en:
1.-PICTOGRAMES
Una imatge, símbol o dibuix icònic o representatiu de la marca. Pot fer referència a la mateixa marca, a un concepte que la marca vulgui expressar, etc.
Exemples:
- Apple (poma), Twitter (ocell), Lacoste (cocodril), PlayBoy (conill), Renault (rombe),…
2.-MONOGRAMES
Utilitza les inicials del nom d’una marca. És molt habitual el seu ús quan el nom de la marca és extens o està constituit per vàries paraules i es vol simplificar per millorar-ne la difusió.
Exemples:
- Play Station, LG
3.-ANAGRAMES
Es tracta de la fusió de síl·labes o contraccions del nom d’una marca. Igual que en el cas dels monogrames és molt utilitzat quan el nom d’aquesta és llarg.
Exemples:
- Inditex (Indústrias del diseño textil)
- Renfe (Red Nacional de Ferrocarriles Españoles)
4.-SIGLAS
Fa ús de la primera lletra de les paraules que componen el nom.
Exemples:
- HBO (Home Box Office)
- CNN (Cable News Network)
5.-INICIAL
Utilitza la primera lletra del nom d’una marca.
Exemples:
- M (Mc Donalds)
- F (Facebook)
- P (Pinterest)
6.- FIRMA
Format habitualment per la firma dels fundadors d’una marca o una actualització d’aquestes.
Exemples:
- Walt Disney
- Pepe Jeans
- Fender
RESUMINT…
La creació d’un logotip/isotip memorable no és una elecció fàcil. És important deixar-se guiar per l’experiència de professionals que sabran trobar la millor manera per fer destacar el nom d’una marca.
Els professioals que ens dediquem a aquest àmbit, analitzem varis factors com els valors d’un projecte, la facilitat per recordar un símbol, els clients objectius d’una marca, la història d’aquesta, etc.
Si necessites que des del nostre estudi t’ajudem a crear una marca emblemàtica, contacta’ns! Estarem encantats de dedicar-nos a allò que més ens agrada!
POSTS RELACIONATS:
EL CONTINGUT DEL BLOG:
Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!
XARXES SOCIALS
Com vàrem comentar al post «Tipus de logotips. Quin escollir?«, els isotips estan formats per un símbol, dibuix o figura que representa una marca.
Aquest gràfic treballa de forma totalment individual.
QUAN S’UTILITZA UN ISOTIP?
Perquè un isotip funcioni correctament ha de ser reconegut pels consumidors. Per aquesta raó no és aconsellable en empreses en procés de creixament. El millor si tens una pyme i et captiva la idea de que la teva marca es reconegui pel simbol és que mentre l’empresa creixi utilitzis el símbol aompanyat del text/nom de la marca.
QUINS TIPUS D’ISOTIP EXISTEIXEN?
Podem diferenciar dos grans grups: els pictogràfics, representats per un símbol representatiu, o els tipogràfics, formats per lletres o trossos de paraules.
Dins d’aquests dos grans grups els podem dividir en:
1.-PICTOGRAMES
Una imatge, símbol o dibuix icònic o representatiu de la marca. Pot fer referència a la mateixa marca, a un concepte que la marca vulgui expressar, etc.
Exemples:
- Apple (poma), Twitter (ocell), Lacoste (cocodril), PlayBoy (conill), Renault (rombe),…
2.-MONOGRAMES
Utilitza les inicials del nom d’una marca. És molt habitual el seu ús quan el nom de la marca és extens o està constituit per vàries paraules i es vol simplificar per millorar-ne la difusió.
Exemples:
- Play Station, LG
3.-ANAGRAMES
Es tracta de la fusió de síl·labes o contraccions del nom d’una marca. Igual que en el cas dels monogrames és molt utilitzat quan el nom d’aquesta és llarg.
Exemples:
- Inditex (Indústrias del diseño textil)
- Renfe (Red Nacional de Ferrocarriles Españoles)
4.-SIGLAS
Fa ús de la primera lletra de les paraules que componen el nom.
Exemples:
- HBO (Home Box Office)
- CNN (Cable News Network)
5.-INICIAL
Utilitza la primera lletra del nom d’una marca.
Exemples:
- M (Mc Donalds)
- F (Facebook)
- P (Pinterest)
6.- FIRMA
Format habitualment per la firma dels fundadors d’una marca o una actualització d’aquestes.
Exemples:
- Walt Disney
- Pepe Jeans
- Fender
RESUMINT…
La creació d’un logotip/isotip memorable no és una elecció fàcil. És important deixar-se guiar per l’experiència de professionals que sabran trobar la millor manera per fer destacar el nom d’una marca.
Els professioals que ens dediquem a aquest àmbit, analitzem varis factors com els valors d’un projecte, la facilitat per recordar un símbol, els clients objectius d’una marca, la història d’aquesta, etc.
Si necessites que des del nostre estudi t’ajudem a crear una marca emblemàtica, contacta’ns! Estarem encantats de dedicar-nos a allò que més ens agrada!
POSTS RELACIONATS:
Concepte de packaging i classificació
Tipus d’Isotips i exemples coneguts
Tipus de logotips. Quin he d’escollir?
Tipus de branding. Escull una estratègia
Branding, significat i importancia
Importancia del manteniment web
Com fer una landing page exitosa
Que és una landing page i els seus tipus.
EL CONTINGUT DEL BLOG:
Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!