Views: 11509704 words3,5 min read

Tipus de branding. Escull una estratègia

Com ja hem comentat en posts anteriors, les identitats de marca es poden aplicar a molts tipus de projecte. Segons les característiques d’aquest, es necessitaran funcionalitats i estratègies molt diferenciades.

En aquesta publicació us explicarem quins tipus de branding existeixen i quan s’aplica cadascún. També farem referencia a marques reals per donar-vos exemples d’us.

1.-BRANDING CORPORATIU

Segurament el més conegut de tota la llista, es centra en la construcció d’una identitat de marca per tota l’empresa.

Un clar exemple n’és:

  • Disney: Utilitza el branding corporatiu per crear una imatge de marca familiar, emocionant i plena de fantasia destinada majorment a captar un públic infantil o juvenil.

2.-BRANDING PERSONAL

Es focalitza a la construcció d’una marca personal i a la promoció d’un mateix com a marca. Busca personalitzar un determinat projecte i aportar confiança i proximitat al consumidor. També l’utilitzen empreses que el que busquen és destacar el capital humà del que disposen.

Alguns exemples en són:

  • Mary Kondo: Utilitza el branding per donar una imatge neta i ordenada acord amb el seus serveis de neteja.
  • Vilma Nuñez: La seva estratègia de branding amb colors cridaners aporta novetat i juventut.

3.-BRANDING DE PRODUCTE

Es centra en promocionar un producte específic o una familia de productes. Normalment busca insinuar els valors de l’empresa mantenint intacte la imatge d’aquesta.

Un clar exemple n’és:

  • Coca-Cola: Utilitza el branding de forma segmentada en tots els seus tipus de producte que tothom reconeix facilment. És el cas de totes les seves versions de Coca-Cola amb el mateix disseny i colors però diferent disposició d’aquests.

4.-BRANDING TERRITORIAL

El branding territorial busca construir una marca i imatge corporativa d’una ciutat, regió o país, transmetent els seus valors per poder contribuir al seu desenvolupament turístic, econòmic, polític i cultural (els objectius no han de ser estrictament turístics).

Un clar exemple n’és:

  • Visit Andorra: Utilitza el branding amb els colors corporatius de la seva bandera, per arribar als seus visitants i fer el seu país conegut i atractiu. La marca ha utilitzat també campanyes estratègiques de màrqueting com «Atypical Andorra» per reforçar la seva imatge.

5.-BRANDING POLÍTIC

És la estratègia de branding portada a terme pel mercat electoral per tal de destacar els seus valors de forma positiva i fàcilment reconeixible pels votants. Aquesta identitat de marca tant pot ser utilitzada per candidats de forma individual com per partits o entitats governamentals i sovint inclouen els colors i l’eslògan com a element distintiu. Les posteriors campanyes publicitàries es basaran en la marca construida.

6.-BRANDING DIGITAL

És aquell que s’utilitza per a millorar la relació entre empresa/entitat/projecte i consumidor des de l’àmbit digital. A l’actualitat aquest camp acapara molts factors i estratègies de millora com per exemple: les xarxes socials, el màrqueting de continguts, el màrqueting d’influències, etc.

Un clar exemple n’és:

  • Hawkers: La marca de les seves ulleres es reconeguda mundialment i el seu esperit fresc, assequible i juvenil es reconeix a tots els seus treballs digitals ja sigui des de xarxes o a nivell web. Tot una feina dedicada al seu públic objectiu.

7.-BRANDING EMOCIONAL

És aquell que intenta captar als consumidors mitjançant les emocions. Amb aquest canal, a banda dels objectius específics, es busca generar cofiança, complicitat i proximitat amb els clients.

Un clar exemple n’és:

  • Dove – Campanya «Belleza Real»: La companyia pretén difondre el missatge de bellesa natural de les dones, intentant que cadascuna accepti el seu físic defugint els estereotips de la societat. Per accentuar el seu missatge la marca va fer ús d’històries personals per tal que arribés el missatge de forma molt personal.

RESUMINT…

Quan una empresa treballa de forma global tots els aspectes del branding i ho fa mitjançant estratègies definides s’assegura que el seu projecte no passarà desaparcebut.

Les possibilitats que un client la tingui en compte o la recordin es multipliquen exponencialment.

I tu? Ja tens l’estratègia de la teva marca definida?

EN PARLEM? ▶
EN PARLEM? ▶

POSTS RELACIONATS:

EL CONTINGUT DEL BLOG:

Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!

MÉS INFORMACIÓ
MÉS INFORMACIÓ

XARXES SOCIALS

Com ja hem comentat en posts anteriors, les identitats de marca es poden aplicar a molts tipus de projecte. Segons les característiques d’aquest, es necessitaran funcionalitats i estratègies molt diferenciades.

En aquesta publicació us explicarem quins tipus de branding existeixen i quan s’aplica cadascún. També farem referencia a marques reals per donar-vos exemples d’us.

1.-BRANDING CORPORATIU

Segurament el més conegut de tota la llista, es centra en la construcció d’una identitat de marca per tota l’empresa.

Un clar exemple n’és:

  • Disney: Utilitza el branding corporatiu per crear una imatge de marca familiar, emocionant i plena de fantasia destinada majorment a captar un públic infantil o juvenil.

2.-BRANDING PERSONAL

Es focalitza a la construcció d’una marca personal i a la promoció d’un mateix com a marca. Busca personalitzar un determinat projecte i aportar confiança i proximitat al consumidor. També l’utilitzen empreses que el que busquen és destacar el capital humà del que disposen.

Alguns exemples en són:

  • Mary Kondo: Utilitza el branding per donar una imatge neta i ordenada acord amb el seus serveis de neteja.
  • Vilma Nuñez: La seva estratègia de branding amb colors cridaners aporta novetat i juventut.

3.-BRANDING DE PRODUCTE

Es centra en promocionar un producte específic o una familia de productes. Normalment busca insinuar els valors de l’empresa mantenint intacte la imatge d’aquesta.

Un clar exemple n’és:

  • Coca-Cola: Utilitza el branding de forma segmentada en tots els seus tipus de producte que tothom reconeix facilment. És el cas de totes les seves versions de Coca-Cola amb el mateix disseny i colors però diferent disposició d’aquests.

4.-BRANDING TERRITORIAL

El branding territorial busca construir una marca i imatge corporativa d’una ciutat, regió o país, transmetent els seus valors per poder contribuir al seu desenvolupament turístic, econòmic, polític i cultural (els objectius no han de ser estrictament turístics).

Un clar exemple n’és:

  • Visit Andorra: Utilitza el branding amb els colors corporatius de la seva bandera, per arribar als seus visitants i fer el seu país conegut i atractiu. La marca ha utilitzat també campanyes estratègiques de màrqueting com «Atypical Andorra» per reforçar la seva imatge.

5.-BRANDING POLÍTIC

És la estratègia de branding portada a terme pel mercat electoral per tal de destacar els seus valors de forma positiva i fàcilment reconeixible pels votants. Aquesta identitat de marca tant pot ser utilitzada per candidats de forma individual com per partits o entitats governamentals i sovint inclouen els colors i l’eslògan com a element distintiu. Les posteriors campanyes publicitàries es basaran en la marca construida.

6.-BRANDING DIGITAL

És aquell que s’utilitza per a millorar la relació entre empresa/entitat/projecte i consumidor des de l’àmbit digital. A l’actualitat aquest camp acapara molts factors i estratègies de millora com per exemple: les xarxes socials, el màrqueting de continguts, el màrqueting d’influències, etc.

Un clar exemple n’és:

  • Hawkers: La marca de les seves ulleres es reconeguda mundialment i el seu esperit fresc, assequible i juvenil es reconeix a tots els seus treballs digitals ja sigui des de xarxes o a nivell web. Tot una feina dedicada al seu públic objectiu.

7.-BRANDING EMOCIONAL

És aquell que intenta captar als consumidors mitjançant les emocions. Amb aquest canal, a banda dels objectius específics, es busca generar cofiança, complicitat i proximitat amb els clients.

Un clar exemple n’és:

  • Dove – Campanya «Belleza Real»: La companyia pretén difondre el missatge de bellesa natural de les dones, intentant que cadascuna accepti el seu físic defugint els estereotips de la societat. Per accentuar el seu missatge la marca va fer ús d’històries personals per tal que arribés el missatge de forma molt personal.

RESUMINT…

Quan una empresa treballa de forma global tots els aspectes del branding i ho fa mitjançant estratègies definides s’assegura que el seu projecte no passarà desaparcebut.

Les possibilitats que un client la tingui en compte o la recordin es multipliquen exponencialment.

I tu? Ja tens l’estratègia de la teva marca definida?

EN PARLEM? ▶
EN PARLEM? ▶

POSTS RELACIONATS:

  • Concepte de packaging i classificació

    Views: 114942,6 min read
  • Tipus d’Isotips i exemples coneguts

    Views: 114672,2 min read
  • Tipus de logotips. Quin he d’escollir?

    Views: 114561,6 min read
  • Tipus de branding. Escull una estratègia

    Views: 115093,5 min read
  • Branding, significat i importancia

    Views: 114521,3 min read
  • Importancia del manteniment web

    Views: 115365,6 min read
EL CONTINGUT DEL BLOG:

Al nostre blog podràs obtenir informacions del món digital i de l’àmbit del disseny. Mitjançant breus publicacions temàtiques intentarem dia a dia solucionar possibles dubtes que et sorgeixin alhora de gestionar els teus projectes i crear contingut. Si necessites un aprenentatge més extens pots contactar-nos per realitzar formacions a mida!

MÉS INFORMACIÓ ▶
MÉS INFORMACIÓ ▶

XARXES SOCIALS