No tens ni idea de quina informació escriure al teu lloc web? Si estàs pensant de fer una web però no saps per on començar, has anat a parar al lloc indicat!

A l’actualitat encara hi ha molta gent que es pregunta perquè serveix una web i quina importància té pel seu negoci.

En una era tecnològica com l’actual és vital tenir presència online, ja sigui perquè tens un negoci i vols donar a conèixer els teus productes i serveis o bé perquè senzillament t’agrada escriure i vols que la gent llegeixi el teu contingut o aprengui dels teus coneixements.

Independentment de la finalitat, la web és la eina obligatòria per fer arribar tota aquesta informació al consumidor.

Al llarg d’aquest article aclarirem molts dels dubtes que poden sorgir alhora de fer una pàgina web.

Un dels primers dubtes que ens poden fer trencar el cap és:

Quins apartats necessita la meva web?

Cal dir que la resposta a aquesta pregunta no seria igual per la web d’un negoci que per un blog. Possiblement un blog no necessiti tots els apartats que detallarem a continuació, ara bé, si parlem d’un negoci, no mostrar algun d’aquests apartats implicaria deixar-se informació important i rellevant pel potencial client.

portàtil amb web

1.- PÀGINA D’INICI

No cal dir que la majoria de les visites a la nostra web arribaran per aquesta pàgina, d’aquí que sigui de vital importancia que l’inici estigui treballat, que capti l’atenció i que mostri la informació més rellevant que volem que els consumidors vegin.

Ha de quedar clara a primer cop d’ull la temàtica de la nostra web.

2.- PÀGINA D’INFORMACIÓ DE PRODUCTES / SERVEIS

Dins d’aquest apartat podrem detallar tota la informació dels nostres productes.

És molt possible que si treballem en diferents branques, no puguem incloure tota la informació en una sola pàgina. En aquests casos agruparem els serveis de tal manera que només generem fins a 6 pestanyes al menú.

Posem un exemple perquè s’entengui millor.

Imaginem una agència de viatges, podria desglossar els seus productes oferint:

exemple apartats menú

3.- QUI SOM

És una informació imprescindible, es pot incluir com un apartat individual o com un subapartat. Aportarà proximitat al client i informació de l’equip, dels valors, etc.

És el lloc ideal perquè el client comprengui que el pots ajudar i com ho faràs.

4.- BLOG

L’objectiu principal d’un blog és atraure visites al lloc web mitjançant publicacions de diversos interessos pel consumidor.

Cal saber que un blog ben portat aporta valor i confiança als nostres clients i és un puntal pel posicionament als buscadors.

Antigament els principals buscadors posicionaven les pàgines web mitjançant paraules clau. Buscaven dins els textos de les webs paraules que coincidien amb el què els consumidors cercaven.

A l’actualitat els buscadors han evolucionat tant que poden saber què és exactament el què el client busca i oferir-li els continguts que més s’hi adiuen tot i no contenir les paraules exactes que hagi buscat.

D’aquí la importància de generar contingut rellevant dins dels blogs.

5.- PÀGINA DE CONTACTE

Inclouen totes les dades de contacte per tal de facilitar la vida a l’usuari. És aconsellable incloure formularis que permetin el contacte client – empresa mitjançant correu electrònic.

L’usuari no haurà de sortir de la web per comunicar-se amb nosaltres.

6.- PÀGINES LEGALS

Tot negoci que tingui una web haurà d’incloure informació concreta per complir amb la normativa legal actual de cada regió.

A Espanya cal que les empreses disponguin d’un avís legal, amb informació detallada de l’empresa i del funcionament i condicions d’aquesta, la política de privacitat, amb tota la informació referent a com es tracten les dades que l’usuari aporta dins de la web, i la política de cookies, que detalla la informació de les dades genèriques que es fan servir del consumidor mentres navega per la nostra web (en podria ser un exemple: saber si l’usuari està veient la web des d’un mòvil o des d’un ordinador). 

En un futur post publicarem més informació de cadascún d’aquests apartats.

ALTRES ASPECTES IMPORTANTS

Deixant apart tots els apartats que hauriem d’incloure al nostre lloc web, hem de tenir en compte que la nostra web ha de ser fàcil d’utilitzar, ha d’estar ben estructurada i ha de contenir diversos “Call to action”

Els “Call to action” són elements que inciten i permeten que el consumidor interactui dins el lloc.

Un dissenyador web tindrà en compte tots aquests aspectes alhora de crear-la, intentant que la web sigui visual i cridanera al mateix temps que útil.

Bé i fins aquí el post d’avui!

Ara ja pots començar pensar en com obrir-te una finestra dins el món online!