Editar contingut per publicar a les teves xarxes socials et suposa una càrrega?

Si estàs avorrit de publicar imatges sense solta ni volta i vols crear contingut seguint una estètica concreta per potenciar el teu volum de seguidors o la teva imatge de marca, has anat a parar al lloc indicat.

ET PRESENTEM ADOBE SPARK.

Farà qüestió d’un parell d’anys, el gegant del disseny llançava Spark.

Es tracta d’una eina de disseny online (o per mitjà d’APP) ràpida, eficaç i de fàcil aprenentatge amb la qual crear dissenys vistosos en qüestió de minuts.

Segurament tardaràs més estona a llegir aquest post que en crear una publicació.

De tota manera, et deixarem tutorials per tal que la puguis esprémer al 100% el més ràpid possible.

A continuació, aprendràs com realitzar una publicació per Instagram, una de les xarxes socials que s’ha expandit més els últims anys.

Creació del compte

Adobe Spark es tracta d’una aplicació totalment gratuïta. Des del PC has de seguir el següent link per arribar-hi:   www.adobespark.com

Podem accedir a la plataforma creant un compte a partir del correu electrònic o per mitjà de Facebook, Google i altres aplicacions. 

Escollir el projecte

El primer que veiem només d’entrar, és un menú lateral amb diferents pestanyes (Inici, Projectes, Marques, Biblioteques), un banner de novetats, un missatge de benvinguda i just a sota un seguit d’esquemes amb multitud d’opcions a crear.

Si fem scroll (desplaçem la pàgina avall) veurem que també ens dóna l’opció de començar la nostra publicació per mitjà de plantilles i ens apareixen els nostres projectes recents a final de pàgina.

Nosaltres premem l’opció “Publicació d’Instagram” i ens esperem que carregui.

Funcionament

Se’ns carrega una pantalla amb un esquema de pàgina al centre a les mides de la publicació que hem escollit. Al lateral dret podem veure un menú amb diverses opcions:

  •  Afegir: es desplega un submenú on ens deixa escollir entre agregar text, imatges, icones o logotips.
  • Plantilles: es desplega una petita pantalla amb multitud de plantilles que podem escollir i revisar fent scroll. Podem canviar de plantilla tantes vegades com desitgem. Si ens hi fixem amb més detall, veurem que algunes tenen un escut de color groc, són plantilles premium (no les podrem utilitzar a menys que estiguem pagant la quota de subscripció). A la part superior d’aquest submenú hi ha un camp de cerca on podem indicar què estem buscant.

Posem el cas que volem una plantilla de natura. Escrivim “naturaleza” al camp de cerca i l’única cosa que haurem de tenir en compte és triar una plantilla quadrada.

  • Disseny: es desplega un menú per realitzar variacions sobre el disseny triat. Si escollim una de les opcions veurem que ens canvia l’aspecte de la plantilla mantenint l’escrit que hi ha i sovint només variant els colors. Si seguim prement la icona de les fletxes (aleatori) el disseny seguirà variant.
  • Fons: ens deixa variar les vores del disseny, moure el contingut com a fons o desanclar-lo per poder-lo moure lliurement i un apartat de suggeriments on podem modificar la disposició del contingut.
  • Cambiar la mida: per si volem traspassar el contingut a un altre format.
  • Animació: on es poden triar els efectes pel text i les imatges (d’aquest apartat que és prou cridaner no n’hem pogut fer captures perquè en imatges estàtiques no s’aprecia, us animem a realitzar proves).
  • Biblioteques: Per poder carregar els projectes al núvol d’Adobe i poder-hi interactuar quan facis altres dissenys. Aquest apartat és molt utilitzat per les marques.

Variacions del text

Imaginem que volem canviar el text i volem que posi “Sentiment Natural”.

Si cliquem sobre el text superior del disseny, ens apareix un menú amb multitud d’opcions per a modificar-lo.

Fent doble click sobre el text s’obra el camp per personalitzar el text. Fem els canvis pertinents i premem “Fet”.

Al menú podem fer multitud de canvis:

  • Canviar la tipografia i la mida
  • Canviar les alineacions
  • Donar curvatura al text
  • Espaiar les lletres
  • Canviar els colors dels efectes
  • Donar transparències
  • Modificar el contingut amb formes predissenyades
  • Canviar la mida de les formes (efectes)
  • Fer el text en mode màscara (com si el text estigués buit)
  • Posar ombrejat a les lletres
  • Afegir contorns al text.

Al final de la columna ens apareix una vareta màgica “Buscar nuevo estilo”. Si hi premem ens canvia l’estil de l’element seleccionat de forma aleatòria.

Exemples:

Variacions d’icones

Si hem inserit qualsevol icona o venia integrat a la plantilla, podem modificar-lo.

El menú ens deixa variar-ne el color, variar-ne l’opacitat, voltejar la icona (en aquest cas no produeix canvis perquè es tracta d’un quadrat) i substituir la icona per una altra, per exemple per una rodona.

Variacions d’imatges

En aquest cas la imatge està al fons, però es pot aplicar a qualsevol fotografia que hi hagi al disseny.

Les primeres dues opcions que ens dóna, és substituir la imatge o treure el fons.

A continuació hi ha una barra lliscant que ens diu “ mover libremente o añadir al fondo”. En el nostre cas si deshabilitem aquest apartat podrem moure la imatge a qualsevol punt del disseny.

Podem veure també apartats on podem fer zoom a la imatge, rotar-la o voltejar-la al nostre gust.

Més avall trobem un apartat de filtres per poder aplicar a la imatge. Si volem també el podem crear de forma manual a l’apartat de millores.

Per últim ens deixa desenfocar la imatge.

Disseny finalitzat!

Adobe Spark ens dóna l’opció d’agregar i guardar els nostres logotips. Aquesta funcionalitat, però, també és de pagament.

Els preus dels plans que posen a l’abast del client són:

Individual a 12’09€/mes

Equips a 24’19€/mes

L’aplicació disposa d’una aplicació a IOS i Android des d’on realitzar els mateixos dissenys sense la necessitat d’haver de tenir un ordinador.

I fins aquí aquest tutorial ràpid per a persones que vulguin crear dissenys cridaners i no tinguin nocions per utilitzar programes d’edició professionals (o senzillament no tenen ganes de pagar els preus “elevadets” d’aquests.

En futures publicacions veurem com realitzar altres tipus de dissenys, però de moment, ningú té excusa perquè els seus murs d’Instagram no llueixin com un diamant.

Dins el marketing, crear un contingut que capti l’atenció és vital!